Au Pair in Londen

Laatste paar weekjes

Heeeellooo,

wauw ik zie nu dat ik echt al heeel lang niks meer heb geschreven hahaha. Dus ik zal even de laatste paar weken op een rijtje zetten.

Week 17

Deze week heb ik niet zo veel speciaals gedaan. Op zaterdag was ik naar een club geweest, het heet: The Underworld en het is in Camden. Persoonlijk houd ik dus echt niet van dat soort dingen, omdat ik heel veel had gehoord dat je alleen binnenkomt in clubs als je hoge hakken en jurkjes aandoet enzo. En dat vind ik echt niks haha, dus ik wilde nooit echt naar een club toe. Maar blijkbaar in Camden is dat niet nodig dus dan kun je gewoon een broek aandoen hahaha. Maarja, die avond was echt verschrikkelijk want ze draaiden daar muziek waarvan ik echt koppijn kreeg. Ik wist dat het een soort rockclub ofzo was maar het leek meer heavy metal geschreeuw en die mensen daar waren aardig gestoord vond ik, dus de avond ging zoooo sloom :(. Maar dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer haha.

Week 18

Op maandag was het een bank holiday dus had ik een vrije dag. Nora en ik gingen naar de IKEA yaaaaay. Ik vond het echt leuk om dat te zien, het voelde net alsof ik in Hengelo in de Ikea aan het rondlopen was haha, alles was hetzelfde. Ook gingen we naar een outlet naast Wembley. Ikea zit dicht bij Wembley dus konden we zo doorgaan daarheen. Was wel een leuke outlet, maar niet als je geen geld hebt hahaha.
Vrijdag na school gingen Nora, Frieda en ik picknicken na school. De zon begon een beetje te schijnen en naast de school zit een heel leuk klein park met een vijver. Dus is altijd gezellig om daar na school heen te gaan.
Op zaterdag gingen Nora, Frieda en ik fietsen in Hyde Park en dat was echt zooooo leuk haha. Het is altijd raar als je mensen hier ziet fietsen omdat ze allemaal een helm op hebben en ze zijn heeeel erg voorzichtig en ze fietsen allemaal op mountainbikes, ze hebben niet echt 'normale' fietsen. Maar in Nederland fietst iedereen zo ongeveer dus dat is niet zo'n groot probleem voor ons. Dus het was echt superleuk om door het park te fietsen. Het is ook grappig om die japanners en chinezen te zien want die snappen ook niet zoveel van fietsen hahaha.

Week 19

Op maandag hadden we een oefen speaking exam om ons voor te bereiden op het echte examen. Maar ik was een beetje ziek geworden dat weekend, verkouden en oorpijn en dat soort dingen, dus dat ging niet zo heel goed, maar dat maakt niet uit. De oorpijn werd die week veel erger dus ik wilde naar de dokter gaan, maar dat kon niet omdat ik me eerst had moeten aanmelden. En serieus niemand heeft dit mij verteld. Ik snap dus echt wel dat je je moet aanmelden voor een dokter en dat je niet zomaar kan binnenstappen, maar ik bedoel, er zijn zoveel mensen die mij even hadden kunnen vertellen dat, stel dat je een dokter nodig hebt ooit, meld je alvast aan zodat je straks niet hoeft te wachten. Dus voor alle au pairs die dit lezen én nog gaan vertrekken: MELD JE AAN VOOR DE DOKTER!! haha. Maar dat was dus echt helemaal niet grappig eigenlijk. Het duurde 3 dagen voordat ze mij in het systeem hadden en dat betekende dat ik pas volgende week maandag naar de dokter kon. Maar die oorpijn had ik al best een tijdje, en ik voelde me echt beroerd, dus uiteindelijk ben ik bij de Eerste Hulp beland waar ik ongeveer 2 uur heb gewacht voor een man om mij in 2 minuten te vertellen dat ik oorontsteking heb. Toen kreeg ik antibiotica en kon ik weer vertrekken. Dus ja dat is niet echt wat je wil doen als je je echt beroerd voelt. Maar oke. Het ging aan het eind van de week wel iets beter en toen ben ik een dagje zelf naar Oxford Street geweest op zaterdag. En op zondag heb ik ook een chilldag gehad met Nina :D.

Week 20
Deze week ging ik weer een paar daagjes naar huis jeeeeeej :D. Ik ging eigenlijk om naar 5SOS concert te gaan in Amsterdam met mijn zusje, maar mijn hostfamily gaf mij vrij van vrijdag t/m maandag dus kon ik ook even naar huis. Ik had de goedkoopste vlucht geprobeerd te vinden en dat lukte, ongeveer 40 euro ofzo heb ik betaald voor een retour. Van Londen Stansted naar Eindhoven, en volgens mij is dat echt de goedkoopste verbining. Het was wel een hele trip: vrijdagnacht om 3.30 uur in de taxi naar Victoria Coach Station om vanaf daar de bus te nemen naar Stansted airport, waar ik veeel te vroeg was dus moest ik heel lang wachten voor mijn vlucht om 8.30 uur ofzo. Maar we hebben het overleefd :D. En toen kwam mamaaaaa en René en als verassing mijn broertje mij ophalen daar en dat was suuuperleuk :D. En 5SOS was natuurlijk ook heeeelemaal super, dat zijn echt de beste shows waar ik heen ben geweest. Aanrader :D. Maandag ging ik weer terug, best laat, om 9 uur 's avonds ofzo. En toen lag ik om 12 uur weer in mijn bed hier in Engeland haha.

Week 21
Vrijdag ging ik naar Nina's huis om haar te helpen met haar 4 (!!!) hostkids, want de moeder was er niet. Dus die hebben we achter de elektronische apparaten gezet en toen hebben wij pizza besteld hahaha. Dat was een goed idee :D.
Op zaterdag had ik een sleepover bij Nora. Ik moest die zaterdag de heledag werken dus het was wel lekker om even uit het huis te gaan haha.
En op zondag gingen we naar Westfield in Stratford, ook met Nina. Volgens mij is dat een van de grootste shopping centres in Europa ofzo? Ik weet niet zeker maar het is inderdaad huuuge. Stratford is wel best 'ver' weg, ik woon in het zuidwesten van Londen, en Stratford is in het noordoosten haha. Daar is ook het Olympisch stadion, en het is wel een leuke buurt daar.

Week 22
De kids hadden hun laatste halterm hier en de familie ging een paar daagjes kamperen. Dus ik had het huis voor mezelf :D. Op maandag ging ik met Nina en Nora naar Brighton, dat is een plaatsje aan de zee en het duurt ongeveer 45 minuten ofzo om daar te komen met de trein, dus hartstikke makkelijk. En het was echt suuuperleuk daar. Er is een pier waar een soort minikermis op staat, het strand heeft stenen maar je kan er alsnog wel lekker liggen haha. Het weer was gelukkig net goed die dag. Want de rest van de week heeft het veel geregend dus we hadden wel geluk. We gingen eten bij een Jamie Oliver restaurant en dat was ook suuuperlekker.
Op woensdag hadden we het CPE Speaking examen. En ik vind dat persoonlijk het ergste deel van het hele examen haha. Het is zo'n rare, neppe situatie. Want je moet gewoon daar ter plekke wat verzinnen als ze de vragen stellen en daarbij moet je ook goede woorden gebruiken en moeilijke grammatica structuren en blabla. Ik vond dat het niet zo heel goed ging maarjaaaa.
Op zaterdag ging ik met Nina naar Hampstead, ze wou daar nog een keertje graag heen voordat ze wegging :(.
Op zondag kwam Jenny bij mij in de avond en toen gingen we curry bestellen, en dat is blijkbaar iets typisch Engels. Ik snap het wel want het was superlekker haha.

Week 23
Deze week was het andere deel van het CPE examen, dit deel bestond uit: schrijven, luisteren, lezen en gebruik van de Engelse taal. Voor mijn gevoel ging dat allemaal opzich wel goed. De uitslag komt pas eind juli dus ik zie wel J.
Op zaterdag ging ik met Jenny naar de Capital Summertime Ball in Wembley Stadion. En dat was echt suuupergaaf! Het is een soort van concert van allemaal verschillende artiesten zoals Little Mix, Nick Jonas, Tinie Tempah en Will.I.Am. In ieder geval, heeeel veel artiesten, ongeveer 15 denk ik. Het begon om 3 uur en het ging door tot 10 uur ’s avonds, best vermoeiend maar echt supergaaf! Zayn zou daar ook optreden, maar hij zei letterlijk last-minute af, en wij waren zoooo boos. Want wij keken het meest uit naar zijn optreden daar, dus iedereen was eigenlijk wel super boos daar. Maar oke. Dan gaan we maar gewoon geen fan meer zijn van Zayn :D.

Week 24
Deze week heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan. Vrijdag was ik vrij dus toen ben ik een beetje rond gaan lopen door Londen alleen. En het is altijd chill om even in een Starbucks te zitten en een koffie te drinken met een boek om te lezen J. Op zondag ben ik met Renske ook gewoon gaan rondlopen in Londen, en toen kwamen we terecht bij West End Live. Dit was heeel leuk om te zien, er was een groot podium op Trafalgar Square en daar werden optredens gegeven van de musicals die op dit moment in Londen draaien. We hebben er een paar bekeken en toen zijn we weer verder gelopen. J

Week 25
Deze week bedacht ik me dat ik nog maar een paar weken over heb eigenlijk. Dus Jenny en ik hebben een soort van to-do list gemaakt zodat we ongeveer alles nog doen voordat ik wegga. Ik ga nu in ieder geval elke dinsdag-, woensdag-, en donderdagmiddag naar haar huis omdat we dan allebei toch niks te doen hebben haha. En dan gaan we gewoon series of films kijken totdat we de kids moeten ophalen van school. Op vrijdag zijn we toen naar Kew Gardens geweest. Dat is een soort van heel groot park met een aantal activiteiten die je kunt doen. Ook hebben ze daar van die kassen met bomen en planten uit andere landen, en botanische tuinen. Het is echt heel erg mooi daar, maar je hebt nooit genoeg aan 1 dag daar, dus hopelijk kunnen we nog een keertje terug.
Op zaterdag ging ik met 2 meisjes van mijn klas naar de Gay Pride hier in Londen. Er was een heeele lange parade van 3,5 uur maar wij wisten niet dat het zooo lang duurde, dus we hebben dat ongeveer 1,5 uur gekeken en toen gingen we weg en kijken wat er nog meer te doen was. Die parade was wel heel erg leuk om te zien, die mensen waren zooo ongelooflijk blij en iedereen zat voor ze te klappen.
Op zondag gingen Jenny en ik naar Westfield, het is gewoon heel erg leuk om daar rond te lopen (ook al is het zonder geld om uit te geven haha), en daarna zijn we naar de bios in de O2 arena geweest. Daar wilde ik graag een keertje heen, maar het was eigenlijk niks speciaals hahaha. We gingen naar The Conjuring 2, wat een verschrikkelijke horrorfilm is. En toen het begon bleek het zich ineens in Londen af te spelen, en het was ook nog eens waargebeurd dus toen hadden we echt spijt van dat we daar zaten hahaha. Het speelde zich af ongeveer 30 tot 40 jaar geleden in een huis in noord-londen dat volgens de familie was ‘overgenomen’ door een soort van demon. En het was echt super eng hahaha.

Week 26
Op dinsdag gingen Jenny en ik naar de Hummingbird Bakery, die heeft heeele lekkere cupcakes en cakes. Dus ik kocht een rainbow cake en Jenny kocht een red velvet cake, die we mee namen om in het park te eten. Suuuuper lekker!
Op zaterdag zijn Jenny en ik op pad gegaan om dat huis van die horrorfilm te zoeken. En dat was echt een hele trip, best wel ver in het noorden van Londen. De buurt daar was echt verschrikkelijk en we voelden ons best onveilig. De mensen keken allemaal naar je om en niemand leek echt beleefd. Dus we keken snel even naar het huis wat gewoon heel erg normaal leek enzo, en toen zijn we weer snel teruggegaan haha. Het was best laat in de avond toen we teruggingen en het was ook een moeilijke weg om terug te gaan, dus er waren een aantal rare mensen op de straat, meer grappig, niet raar. Dus er was een jongen die random zei: ‘The most important thing is to remember to not give a fuck about anything’. En ja hij was volgens mij gewoon drunken maar we moesten wel heel erg hard lachen. Ook waren er een aantal jongens die schreeuwen ITALIË, naast een Duitse pub, terwijl die volgens mij tegen elkaar moesten voetballen op dat moment, dus ik weet niet hoe dat is afgelopen haha. En daarna was er een andere jongen die Jenny heel schattig aankeek en zei: ‘you look sweet’. Dus van het onveilig voelen in het noorden, was het weer heel erg grappig in centraal Londen haha.
En op zondag ben ik naar Beyoncé geweest. OMGGG. Dat was echt een geweldiiiiig concert. Ik heb nog nooit zo’n show gezien en ik denk niet dat ik er zo een weer ga zien haha. Het was gewoon echt een show, gewoon echt super super super vet!

En nu zit ik in week 27 en heb ik nog ongeveer 2,5 week over voordat mijn hostfamilie op vakantie gaat en mijn zusje hier komt. Om eerlijk te zijn ben ik er echt helemaal klaar mee en kan ik niet wachten om naar huis te gaan. Ik heb ook met andere au pairs gepraat die er ook helemaal klaar mee zijn en ja iedereen begrijpt elkaar wel een beetje. Het is niet dat ik heimwee ofzo heb, maar na 11 maanden voor kinderen te hebben gezorgd, weet ik wel wat ik niet wil hahaha. Nee, maar het is gewoon erg vermoeiend en ik ben echt klaar voor iets nieuws. En ik heb ook gewoon echt weer zin om naar school te gaan, hoe raar dat ook klinkt. En ook om geen verantwoordelijkheid meer te hebben voor iemand is ook fijn. Dus ik ben mijn dagen aan het aftellen, maar het komt wel goed.

Dus misschien schrijf ik mijn laatste blog als ik weer in Nederland ben straks. J Het is wel raar hoe ongelooflijk snel zo’n jaar gaat. Ik heb ook echt geen zin om weg te gaan uit Londen, want het is echt een geweldige stad en er is nog steeds zoveel dat ik wil doen. Ik ga bijvoorbeeld heeeel erg de koffie hier missen, want je koopt hier heel makkelijk even een koffie bij een café en die zijn dan ook superlekker haha. Ook ga ik Nando’s missen omg, waarom hebben we dat niet in Nederland??!! Maarja dus nog ongeveer 16 dagen ofzo te gaaan, ik kan het wel!!! Hahaha.

See you laterrrr, xxxx Stef

Kiss

Reacties

Reacties

Lidie oma

Lieve groeten oma tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active