Au Pair in Londen

Cambridge and Oxford Street and Oxford Street and Oxford Street....

Haayaa,

Ik zal weer eventjes een verhaaltje schrijven over wat ik heb gedaan. Ik denk dat ik nu elke 2 weken ofzo maar iets schrijf, want ik vergeet het altijd haha. Zaterdag 3 oktober ben ik naar Camden Town geweest met een andere Nederlandse au pair. Dat was gezellig :). De eerste keer dat ik naar Camden ging, was ik alleen, en dat was niet zo leuk, dus ik wilde nog wel een keer gaan maar dan met iemand anders. En dat is dus inderdaad leuker, gelukkig. Camden Town is echt wel apart. Het doet mij denken aan een mix van marktjes in Frankrijk (waar ze overal dezelfde sh*t verkopen) en Amsterdam (ik weet niet waarom). Omdat het dus allemaal van die soort 'gekke' winkeltjes heeft met souvenirs enzo. Heeel veel hetzelfde. Dan is er ook nog Camden Market, wat dus een markt is, waar ze bijna overal dezelfde (neppe) band- shirts of shrits met uitspraken erop verkopen. En je hebt ook nog een soort food market, waar eten is vanuit de hele wereld. Dat is wel leuk en ruikt ook erg lekker haha. Alleen als je iets wil kopen ben je wel minstens 5 of 6 pond kwijt voor wat eten, dus dat is wel een beetje veel (kan net zo goed naar de Mac gaan hahaha). Nee, maar daar had ik falafel gekocht, ik weet eigenlijk niet wat het was. Een vegetarisch wrap-achtig ding. Maar wel lekker :D. Toen ik weer naar huis ging werd er onverwachts gevraagd of ik wilde oppassen bij mensen die dichtbij mij wonen, dus dat wilde ik wel, dan kon ik mooi wat extra verdienen :).

Zondag met ik met Renske (Nederlandse au pair again haha), naar Oxford Street gegaan. En ja mijn titel zegt 3x Oxford Street, maar ik ga daar gewoon zovaak heen omdat ik het leuk vind. Niet eens om te shoppen ofzo haha. Dus we hebben daar even in de Starbucks gechilld (ik ga altijd naar dezelfde Starbucks daar en dan ga ik er minstens 1,5 zitten ofzo, want het is zo chill daar :)). En daarna gewoon een beetje rondgelopen, zooooveel mensen altijd, echt heel druk, maar wel gezellig. Ben wel benieuwd hoe het er met kerst uitziet.

Toen was het alweer maandag en moest ik weer werken. En maandag bleek dat 5 Seconds Of Summer (5SOS, Australische band) in LONDON was. Dus ik dacht: sjebgowebvwevblw. Als je dit niet interesseert skip dan de rest hahaha. Het gerucht ging dat ze woensdag naar BBC Radio station gingen om een interview ofzo te doen. Dus ik ging daar heen met een Duitse au pair, was ook dichtbij Oxford Street (goh), dus wij staan daar bij dat BBC gebouw, en er stonden nog paar andere meisjes, en wat paparazzi, dus wij hadden wel een beetje hoop. En toen ineens na 45 min. ofzo wachten, KWAM LITTLE MIX NAAR BUITEN EN IK DACHT; OMG WAT IS DIT. ???!!!! Want ja ik vind Little Mix ook wel heeel leuk. Dus ik had een mini-hartaanval. Helaas liepen ze snel door naar hun auto. Ze zwaaiden wel en zeiden wel haaai enzo maar meer niet :(. Na nog eventjes wachten bleek dat 5SOS er niet was helaaaas. Dus gingen we weer terug. Maarja, wel Little Mix gezien :D.
Toen bleek het dat ze vrijdag naar BBC zouden gaan, ik moest vrijdag tot 10 uur 's ochtends werken, dus ik zou niet op tijd zijn geweest als ik erheen zou gaan, dus ik heb ze helaas gemist daar en dat vond ik echt zooooo jammer :(:(:(. Maarjaaa. Die dag wel weeer naar Oxford Street gegaan hahaha, met een Deense au pair dit keer. Zaten we in de Starbucks (ja weer diezelfde), en toeeen zag ik dar 5SOS in het Spotify gebouw was. Ik had geen idee waar dat was. Dus ging ik opzoeken op Google Maps, en het bleek 4 min. lopen, dus gingen we erheen rennen. En daar stonden inderdaad aardig veel meisjes met mobieltjes om te filmen en weet ik veel. Het was best een drukke straat voor mensen om doorheen te lopen, dus niet echt handig dat we daar allemaal zo stonden, maar ja haha. Het werd dus ook steeds drukken en mensen wilden zich erdoorheen drukken, maar op een gegeven moment was de straat bijna opgestopt met mensen dus haha. Best grappig opzich. Toen kwam het busje van 5SOS dus iedereen dacht: JAAA ZE KOMEN ZO. En toen halfuur later reed dat busje weg met hun security erin. Ze hadden ons dus getrickt en een andere uitgang genomen. Ugh ik was wel pissig maarja. Had ik daar dus ook alweer 2-3 uur ofzo gestaan voor niks. Verder die dag nog beetje rondgehangen op Oxford Street en toen ben ik maar naar huis gegaan.

Zaterdag ging ik naar Cambridge met mijn language school. Dus lekker vroeg uit bed, want ik moest om 7.15 met de trein naar school, want vanaf daar gingen we met de bus naar Cambridge. Ik had niet echt verwachtingen ervan, ja dat er een universiteit zou zijn wel haha. Maar het was echt zooo mooi daar. Heel veel groen en de gebouwen van de universiteit waren echt super mooi. Heel oud zag alles eruit, maar daarom was het ook mooi. We kregen eerst een kleine tour van een fransman, hij had wel een grappig accent haha. En daarna mochten we zelf rondlopen. Ik zag al meteen verschil met Londen. We wilden hier eten kopen, was 2/3 pond ofzo, en in Londen ben je gewoon meteen minstens 5 pond kwijt als je op straat eten wil kopen, dus we waren echt zovan: wooooow goedkoop. Ben benieuwd hoe goedkoop ik Nederland straks ineens vind hahaha. Dus Cambridge is echt een aanrader om een keer naartoe te gaan, echt een super mooie stad!

Zondag ben ik weer naar Oxford Street gegaan, dit keer alleen. Ik had echt betere schoenen nodig want mijn vans en nikes begonnen wel een keer pijn te doen wanneer je er de hele dag op loopt. Dus ik heb op advies van een aantal mensen Dr. Martens gekocht. Daar heb ik vandaag op gelopen, en na 10 min. had ik denk ik al blaren. Mijn voeten doen echt suuuper pijn nu haha. Maar als het goed is worden ze wel meer comfortabel :)

Straks moet ik nog eventjes werken van 4-8 en daarna begint de 'normale' week weer met de kinderen wegbrengen naar school en ophalen. En er zijn nog geen plannen voor dit weekend dus ik zal zien :)

Seee you next time

xxxxxx Stef

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active