Au Pair in Londen

Update :)

Hello iedereen,

Sorry ik vergeet meestal een stukje te schrijven weer, omdat ik daar eigenlijk meestal geen zin in heb, of ik doe alsof ik er geen tijd voor heb, maarja, bij deze haha.

Ik zie dat ik de laatste keer heb geschreven dat ik 'morgen' naar Borough Market ging en ja ik zal er wel ff over vertellen. Ik ging dus zaterdagochtend weg met de tube naar Borough Market, weer geen idee hoe het eruitzag en waar ik heen moest etc. Maar ja, dat gebeurt nu elke keer zo'n beetje. Mij hostdad had me wel even laten zien met een tekening (ja hahaha) waar ik langs moest lopen als ik daarna de Big Ben en de London Eye wou zien, en dat er ook een voetgangersbrug was, die leuk was om over te steken. Dus ik had mijn tekening maar meegenomen :D

Ik stapte uit op een station dus, (geen idee meer welke), en toen was daar, na 1 minuut lopen, Borough Market. Ja, dat was best wel leuk, overal eten :D, maar dan ook echt overal. Het was eigenlijk echt alleen maar eten, van allerlei verschillende landen en culturen, Het rook ook erg lekker daar. Dus ik heb daar even 2 uurtjes ofzo rongelopen en toen had ik wel gezien. Ik heb trouwens brood gekocht daar, een brood was wel groot denk ik, met rozemarijn ofzo, wel lekker :D en een breadstick ofzo met olijven en kaas, dat was ook heel lekker :)
Daarna ben ik via de tekening langs de Thames gelopen, en kwam ik bij een museumachtig-iets dat Tate Modern heet. Ik had er heel vaak al iets van gezien en dat het gratis was enzo, dus ik dacht: oke, naar binnen, even kijken. Ik snapte er helemaal niks van. Het was helemaal leeg op een verdieping, ik dacht: ik zit hier niet goed, dus we gaan maar weer naar buiten haha. Daar was btw ook de voetgangersbrug, dus ben ik daar overheen gelopen, en toen kon je wel mooi over de Thames uitkijken. Ik zag ook de Towerbridge en toen werd ik een beetje heel blij. (het was die dag Liam's verjaardag, ja Liam, van One Direction. En op de Tower Bridge hebben ze een stukje van de videoclip Midnight Memories opgenomen. Ga maar allemaal even de video kijken op youtube, bedankt :D)
Nee, maar daarom vond ik het wel leuk hahaha. Dus ik dacht: daar wil ik heeeeen.

Toen ik aan het einde van de voetgangersbrug was, zag ik een soort kerk, bleek de St. Paul's Cathedral ofzo te zijn, dus heb ik daar een rondje omheen gelopen, was best een mooi gebouw. Toen ben ik verder gelopen richting de Tower Bridge en kwam ik bij de London Bridge eerst (denkik). Daarna zag ik The Monument (ik weet eigenlijk niet wat dit is, sorry, maar ja ik zag het), daarna zag ik de London Bridge. Daar kon je wel leuk ook omheen lopen, dus dat heb ik gedaan. Ik ga een andere keer wel overal naar binnen, maar daar had ik echt geen zin in in m'n eentje. En daarna ben ik verder gelopen langs de Thames en was ik eindelijk bij de Tower Bridge yeeeeesss. Happy me. Dus ik ben heen en weer gelopen over de Bridge en ondertussen Midnight Memories gezongen. Nee oke grapje. Maar ja toen had ik wel een keer zere voeten en het was nog maar 2 uur ofzo. Toen heb ik een tubestation gezocht, en ben ik naar Piccadilly Circus gegaan, want daar was ik nog niet geweest. En dat vond ik echt cool, vanwege die grote reclameborden enzo, en ja ik weet niet maar ik vind dat wel leuk allemaal :D. Toen zag ik een bordje voor de richting naar Chinatown, en ik dacht: LOL, daar ga ik heen. Maar dat vond ik nou niet echt speciaal, was wel erg Chinees ja allemaal haha. Maar leuk om een keer te zien. Daarna ben ik naar de wijk 'Soho' geweest, ook geen idee wat dat was. En toen liep ik door Regent Street en dat was echt een rijke straat zegmaar, met al die luxe winkels. Aan het einde van die straat was (ineens) Oxford Street, wist ik veel. Dus toen had ik het gevoel dat ik het al weer veel meer snapte daar in Central London haha. Ondertussen nog een cappucino gedronken bij Starbucks (na 4 zakjes suiker smaakte het eindelijk zoals ik het ongeveer wilde). Daarna ben ik nog naar M&M World geweest. En toen dacht ik echt: w*f, wat doen al die mensen hier, maar zal wel. Ik dacht: laat ik een paar M&M's scheppen voor mama, want die vind dat lekker. Uiteindelijk toch een beetje heel veel ietsje duurder dan ik dacht maar oké. Nooit meer dus, stomme M&M's. Maar ja ik dacht: w*f, omdat er zoooooooveel mensen waren en iedereen schepte gewoon zakken vol met M&M's, zovan geld teveel ofzo.
Maarja, zal wel.

Daarna ben ik maar weer naar huis gegaan en daar was eten voor mij jippieee :).

Zondag heb ik afgesproken met een ik dacht Au Pair uit Tsjechië, maar ze was dus geen Au Pair, maar meer een schoonmaakster. Ze had ook totaaaal andere interesses dan mij, dus ik hoefde niet per se nog een keer af te spreken. Maar het was wel leuk om met iemand te praten hier :).
Maandag was het verjaardagsfeestje van O. en daar moest ik helpen. Dat was wel leuk, een voetbalfeestje, en ik vind voetbal wel leuk :). Helaas hoefde ik niet te voetballen haha maarja. Wel druk, 20 kinderen ofzo. En het is hier ook een veel groter spektakel dan in Nederland.

Dinsdag moest ik maar heel eventjes werken, 's ochtends. Daarna ben ik naar Richmond gegaan en heb ik daar afgesproken met een meisje die ik ken via Twitter. Super leuk!! Ze woont ook wel aardig dichtbij dus dat is erg fijn :)

Woensdag had ik een lange dag, van 7.30 tot 19.30, 12 uur dus haha. Gelukkig had mijn hostmom geregeld dat de oma kon helpen. Dus we gingen 's ochtends naar haar toe, om daarna naar de bios te gaan. We zijn naar Inside Out geweest, echt een suuuper leuke film vond ik :). Daarna had O. een feestje, dus moest ik hem daar droppen en ben ik met D. naar de speeltuin geweest. Toen kon de oma ons weer naar huis brengen met de auto, gelukkig, want de kinderen waren eeerg moe. Was wel een redelijk vermoeide dag voor mij haha.

Donderdag had ik bijna zo'n lange dag, maar ik had 3 uurtjes 'pauze', toen ging D. naar de oma en O. had zijn eerste schooldag dus hij zat op school. Ik heb hem toen weer opgehaald en daarna hebben we thuis even gespeeld enzo.

Vrijdag heb ik eigenlijk de hele dag gechilld, ik hoefde maar 2 uurtjes te werken en ik had niet echt zin om iets te doen. Dus ik zat de heledag op mijn kamer hahaha.

Zaterdag heb ik afgesproken met een Au Pair die ik ken via Twitter. Ook suuuper leuk. Waarschijnlijk krijgt ze een andere familie waardoor ze veel dichter bij mij woont, dus dat zou echt super leuk zijn! Zij moest helaas om 3 uur alweer naar huis toe. Maar toen heb ik afgesproken met een vriendin van mijn zusje uit Duitsland. (ze kent haar via een One Direction concert haha) En ik had haar wel eens gesproken via Skype enzo. Ze was daar op vakantie met een vriendin. Ik ging met hun naar de Big Ben en London Eye, want die 2 heb ik gewoon helemaal over het hoofd gezien toen ik die zaterdag ervoor bij Borough Market was. Echt heel raar want die dingen zijn nogal enorm. Dus ik heb dat ook weer gezien :) Lekker touristisch haha.

Zondag was het feestje van D. Dat was nog drukker, 25 kinderen, van ongeveer 4 jaar. Dus ik dacht: dat word mooi wat haha. Maar het viel wel mee, ze hebben een paar spelletjes gespeeld en daarna kregen ze allemaal wat eten enzo, en toen was er nog een snoepjesspeurtocht, waar ze natuurlijk allemaal heeel serieus mee waren hahaha. Maar was ook wel leuk :)

Maandag heb ik ook beetje gechilld, ik hoefde niet zo heel lang te werken toen. Van 3 tot 8, en 's avonds even babysitten. :)

Gisteren ben ik naar de language school gegaan in Barnes (3 stops weg met de overground), om daar een test te doen om te kijken welk niveau ik heb en welke classes ik kon volgen. Ik kwam uit bij het niveau Advanced. Toen kon ik kiezen wanneer ik lessen wilde volgen, maar ik moest dat eigenlijk per direct beslissen omdat er anders misschien geen plek was. Dus oké leuk, en ik moest dan ook meteen betalen, ik had dus echt niet zoveel cash bij me. Dus ik moest mijn hostmom bellen of het mogelijk was om op dinsdag en vrijdag van 9.30 tot 12.30 de classes te doen en dat was oké, dan was ik waarschijnlijk alleen ietsje later bij de class omdat ik om 9 uur de kinderen naar school moet brengen. Dus ik terug naar de language school en vertellen dat ik dan wel ietsje later zou zijn meestal, maar dat vonden ze niet heel erg fijn en blabla. Ik dacht echt: uh oke. Toen moest ik dus cash pinnen van mijn Nederlandse bankrekening (lekker duur ugh). Zodat ik kon betalen en geplaatst kon worden. Nou dat is gelukkig allemaal gelukt.

Daarna ben ik met de trein naar Holland Park gegaan, want ik had gelezen dat daar een of andere Japanse tuin is (ja in Holland Park), waar het dus erg mooi moest zijn. Maar ik had eigenlijk geen idee waar het was, dus ik heb Holland Park gevonden, ik ben er doorheen gelopen en toen ben ik maar weer teruggegaan haha. De huizen daar waren trouwens enoooorm, met dikke auto’s allemaal. Er stonden ook allemaal soorten palmbomen aan de weg, het leek wel LA ofzo, echt superschattig.
Toen ben ik naar Oxford Street gegaan en ben ik daar naar mijn ‘vaste’ Starbucks gegaan. Ja, ik ga eigenlijk altijd naar dezelfde daar omdat ik die leuk vind haha. Ik ben toen weer even door Regent Street en Oxford Street gelopen. Ik ben naar de Primark geweest, dat had ik de vorige keer niet gedaan, maar het viel serieus mee hoe druk het was. Ik dacht echt dat ik er geplet zou worden, maar dat viel best mee, gelukkig J. Daarna heb ik wat Mac eten gehaald en heb ik gechilld in een miniparkje tussenin 2 super drukke wegen, best grappig, die tegenstelling haha. Daarna ben ik weer naar huis gegaan en was er weer eten voor mij. :D echt zo fijn, ze houden altijd wat over.

Vandaag was de eerste schooldag ooit van D. Hij moest dus een uniform aan, voor het eerst ook, en dat was zooooo schattig. Het ging niet helemaal makkelijk met eten, uniform en lunchbox en alles, maar het is mijn hostmom en mij gelukt haha. Ze heeft de kinderen zelf naar school gebracht, dus ik had even vrij, totdat we ze weer gingen ophalen. Blijkbaar vond D. het helemaal niet erg om naar school te gaan, soms hoor je wel eens dat kinderen gaan huilen en alles, maar hij vond het wel oke, gelukkig. Toen hebben we ze samen weer opgehaald van school, en toen zijn we naar Harris + Hoole gegaan (een soort Starbucks), want daar kunnen ze lekkere dingen eten, dus dat vonden ze wel leuk. Verder is er vandaag niet meer zoveel gebeurt, dus dit is weer het einde van mijn blog haha.

See you next timeeee. Byeee xxx Stef

Kiss

Reacties

Reacties

Pindakoekje

Nice, volgensmij heb je 't super naar je zin, enjoy :D

Stef

Heeee Loes. Jaaa het is helemaal super haha!! Dankje :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active