Au Pair in Londen

een aantal weken op een rij...

Heeeello, ik ben niet meer zo erg in de mood om blogs te schrijven blijkbaar haha. Dus ik heb nu per week een klein verhaaltje geschreven en het is een hele lange blog denk ik, dus have fun als je het allemaal wil lezen! :D

Week 9

Mama en René kwamen op bezoek deze week, jeeeej. Dat was echt heel erg gezellig. Heel leuk om hun de stad te laten zien en hun te laten ‘meemaken’ hoe ik hier leef. We hebben heel erg veel gedaan, ik wou ze echt alles laten zien, maar dat kan natuurlijk niet dus ik heb geprobeerd om het bij bepaalde dingen te houden. We hebben vooral alle sightseeing punten gezien zoals: London Eye, Big Ben, Piccadilly Circus, Oxford Street en Camden Town. We zijn ook nog in de Skygarden geweest. Dat is dus letterlijk een soort tuin in een heel hoog gebouw, daar kun je gratis in, maar je moet wel boeken. En vanuit daar heb je een erg mooi uitzicht over Londen. Het zit eerlijk gezegd niet in het beste deel van Londen, maar vanaf boven kun je wel een paar bekende dingen herkennen.
Ik heb met mama en René gegeten bij Pizza Hut en Nando’s, want die zitten beiden niet in Nederland. In ieder geval, hier kun je eten in de Pizza Hut en in NL volgens mij niet haha. Dat vonden ze wel erg lekkeeer. Helaas was ik wel ziek het hele weekend. Echt serieus, ik ben hier nog nooit ziek geweest, alleen een beetje verkouden soms, en dan precies wanneer mama komt heb ik koorts en voel ik me als een zoutzak. Maar het kwam allemaal wel goed :D. Ik probeerde nog naar buiten te gaan ook met nat haar en toen stopte mijn hostmum me, dat was denk ik wel verstandig hahaha. Dus mama en René waren hier van donderdag tot en met zondag en ik was wel heel verdrietig toen ze weer weg gingen L L L.

Week 10

Deze week ging ik een nieuwe wijk ‘ontdekken’ in Londen. Het was in de buurt van Oxford Street en nog ergens anders maar dat weet ik niet meer. Het heet: St. John’s Wood en Marylebone. In St. John’s Wood is het bekende zebrapad waar The Beatles overheen liepen. Duuuus natuurlijk probeerden ik en mijn vriendinnen die foto na te maken. Wat natuuurlijk aardig mislukt, maar ja hahaha. Het was wel heel leuk om te doen. Het was wel erg druk daar, constant mensen die over het zebrapad lopen, constant auto’s die super geïrriteerd zijn, want iedereen staat stil om foto’s te maken. Abbey Road Studios waren daar ook, maar verder hebben we niet veel bekeken in die omgeving. Marylebone is een wijkje achter Oxford Street. Volgens mij is het een hele rijke wijk, want in de winkelstraat zitten allemaal winkels met namen die ik niet ken, en je kan het ook wel zien aan de mensen die er lopen. Maar er zat wel een heel schattig boekenwinkeltje: Daunt Books, dus daar zijn we even in geweest. J

Week 11

Deze week had ik een ‘mock exam’, wat een soort oefenexamen is zodat je kan beslissen of je het echte examen Engels wil doen. Het was best wel stressen, want je zit gewoon in je kleine klaslokaal met allemaal klassen om je heen, dus het was een beetje rommelig allemaal, maar wel heel handig om te hebben gedaan. Mijn score was niet zo heel goed, maar ik vond dat niet zo erg. Met de druk van papa en mama (ja het is de waarheid hahaha), heb ik wel besloten om het examen te doen. Ik krijg dan als ik het haal mij CPE, wat wel erg handig kan zijn in mijn latere leven haha. Op zaterdag ben ik gaan eten in Piccadilly bij Yo Sushi. Ik had nog nooit eerder sushi gegeten hier, en Kristin (vriendin) zei dat het wel leuk was. Het heeft een lopende band waar je sushi af kan halen, en dan moet je wel oppassen dat je niet het duurste bakje pakt, want dan heb je aan het eind van de avond een dikke rekening haha. Maar het was opzich wel lekker. Daarna zeiden we tegen elkaar: zullen we een random bus nemen en kijken waar we uitkomen? Dus dat deden we, de bus ging naar Deptford Bridge ofzo, nog noooit van gehoord. En toen zei Kristin: ik hoop dat we niet uitkomen in Elephant and Castle, want dat is niet zo’n hele fijne buurt in Londen. En toen heb ik gecheat en toen zag ik per ongeluk dat deze bus daarheen ging, dus we zijn nog nooit zo snel uit een bus gestapt. Gelukkig waren we nog maar ergens bij de Big Ben in de buurt haha. Dus toen namen we een andere bus naar Hampstead Heath. Daar is een heuvel in een park: Parliament Hill, en dat geeft een uitzicht over de skyline van Londen. Dus toen besloten we daarheen te gaan. Het was wel super eng om eerlijk te zijn want het was al donker en er was geen enkele idioot meer die besloot om om 10 uur op die heuvel in een park te gaan. Maar toen gingen we er maar snel op rennen, foto’s maken en er weer af rennen, en ja we leven nog dus hebben we goed gedaan :D. Wel een aanrader om te doen, een keer wat anders dan alle standaard dingen die je hier kan doen haha. Op zondag ben ik met Nina (vriendin) naar Kingston gegaan. Ik was daar nog nooit geweest en ik hoorde dat het wel een leuk plaatsje was met leuke winkels, het was ook maar een kwartiertje met de trein. Volgens mij gingen we lunchen bij pizza hut, omdat het kan :D:D:D.

Week 12

Deze week waren de kids eerder vrij van school op donderdag en vrijdag waren ze de hele dag vrij, omdat het Goede Vrijdag was. Ik hoefde eigenlijk niet echt te werken die dag, dus ik ging weer naar Kingston met Nina om even koffie te drinken. Op zaterdag ging ik weeer koffie drinken met Nina haha, deze keer in Teddington, ook een klein plaatsje dichtbij. En ik ben later die dag naar Oxford Street geweest, geen flauw idee meer wat ik daar heb gedaan eigenlijk haha. Nina’s ouders en zusje waren hier voor een paar dagen dus op zondag ging ik met hun mee naar Greenwich. Dat is een gebied in het zuid-oosten van Londen, denk ik haha. Het was een heel schattig plaatsje met kleine winkeltjes, het leek wel op een dorp. Daar is ook Greenwich Park, wat een heel mooi park was. En Greenwich is ook waar zeg maar de tijd begint, in Nederland is de tijd +1 en het 0-punt is hier in Greenwich. Het was wel grappig om daar te zijn want in die nacht moesten we de tijd verzetten haha. En je had op een heuvel ook een heel mooi uitzicht over Londen en de O2 arena. Eeeen daar gingen we die avond heen, want ik ging naar een Little Mix concert whoohooo. Nina’s zusje ging daar ook heen met haar moeder, dus de laatste paar uurtjes voor het concert ben ik met hun wat gaan eten en toen zijn we naar binnen gegaan. Echt een suuupergaaf concert. :D:D!

Week 13

De kids hadden 2 weken vakantie, ja omg 2 weken. Deze week moest ik wel een paar uurtjes werken zodat de ouders wat werk konden doen. Hun zijn eigenlijk ook wel vrij tijdens de vakantie van de kinderen want ze werken beiden op een school. Dus dat is wel chill. Ik ging nog weer op een site kijken of er nog een leuk concert was dit weekend, en toen zag ik dat The Vamps dat weekend in de O2 optraden. En eigenlijk vond ik hun eeeecht niet cool, maar ik was al judgemental zonder naar hun muziek te luisteren eigenlijk en dat is niet zo eerlijk haha. Er waren een paar tickets voor letterlijk 3 POND hahaha, dus ik dacht: ik geef ze wel een kans voor 3 pond. Ik vond iemand die met mij mee wilde, gelukkig, en eigenlijk waren ze wel echt heel goed. Mijn zusje is ook echt een hele grote Vamps fan!!!! Hé Maud? Oh nee grapje. Hahaha. Maar ja dat was wel echt een heel goed concert, en blijkbaar gaan ze een film maken van dat concert, dus ik word zo nog famous hier. Awesome haha. Op zondag weet ik eigenlijk niet meer wat ik heb gedaan dus ja, helaas haha.

Week 14

Duuus de kinderen hadden deze week ook nog vakantie. Maar ze gingen een paar dagen naar Centre Parcs dus ik was vrij :D. En ik heb eigenlijk alleen maar die dagen in het huis gechilld en series gekeken, en pizza gegeten. En op donderdag kwam maud hieeeer jeeeeeeej :D:D:D:D:D:DD. Het was haar verjaardag en we hadden kaartjes gekocht voor een 5 Seconds Of Summer concert. AMAAAZINGGG. Hoe kun je je verjaardag beter vieren? Eerst gingen we een vriendin meeten, ze komt uit Frankrijk en we hadden haar ontmoet toen we in Cardiff waren vorig jaar, en toevallig was ze in Londen dit weekend. Dus dat was echt toeval en heel erg leuk. Die avond gingen we bij de O2 wat eten en naar het concert. En dat was echt letterlijk het beste concert waar ik oooooit ben geweest!! We waren aan het springen, en dansen en schreeuwen en ja het was echt vet haha!! En toen ging Maud weer weg op zondag LLL. Maar het was echt superleeeeeuk! En ja mijn leven hier bestaat dus voornamelijk uit naar concerten gaan. Omdat het kan J.

Week 15

De kinderen moesten weer naar schooool. Dus we hadden weer het normale ritme, waar ik eigenlijk wel heel blij mee was. Want het is echt moeilijk om kinderen een heeele dag te vermaken. Voor mij begon school ook weer op donderdag. Het is best chill om naar school te gaan hier, ik ga gewoon 3x 2 uur per week dus het is niet te veel of te lang. Op vrijdag ben ik naar Oxford Street gegaan blijkbaar, alweer, ik weet weer eens niet wat ik daar gedaan heb maar oke haha. En in de avond moest ik even babysitten voor iemand anders, wat wel handig was want dan verdiende ik weer wat geld. Op zaterdag wilde ik met Nora in de Emirates Air Line. Dat is zo’n skilift, en daarmee kun je van de ene kant van de Thames naar de andere kant haha. Dus dat wilden we graag proberen. We namen eerst de trein naar Waterloo, en toen zei Nora dat er ook een boot is die van Waterloo naar North Greenwich (waar de air line is) gaat. En dat was dus serieus gewoon een boot die je vervoert. Je kan een trein of tube of bus nemen naar North Greenwich, maar ook een boot hahaha. Dus dat gingen we ook proberen. Dat was echt super grappig. Het was wel een boot met een dak en gewoon voor snel vervoer, geen toeristisch iets verder dus dat ging wel snel. We waren daar na 20 minuten/half uur. En vanaf daar zochten we de Air Line, het was wel heel leuk om een keer te doen, maar het zit niet echt in een mooi gebied in Londen. Dus er was niet echt iets speciaals dat je op de foto kon zetten. Je zag bijvoorbeeld geen Big Ben of Londen Eye ofzo. En aan het eind kwamen in een gebied waar echt niks te doen was. Dus toen voelden we ons een beetje verdwaald en het was niet echt interessant. Uiteindelijk vonden we een tube station en toen konden we eindelijk terug naar de ‘bewoonde’ kant van Londen haha. Maar ik ben naar huis gegaan die avond want ik moest een beetje geld sparen. Op zondag had ik mijn allereerste English Breakfast gegeten ergens met Jenny, na ongeveer 7 maanden in Engeland haha. Het is wel lekker als je honger hebt, maar wel hartstikke veel vet en ja. Compleet dus met worstjes, ei, toast, tomaat en bonen in tomatensaus.

Week 16
Deze week moest ik op donderdag weer babysitten voor iemand anders, dus gelukkig nog even wat geld verdiend voor mijn verjaardagweekend haha. Op zaterdag werd in een pub in Earl’s Court al Koningsdag gevierd, dus daar ben ik heen gegaan met Nora en Kristin, hun komen uit Oostenrijk en Duitsland dus hun hadden echt geen flauw idee wat er aan de hand was hahahaha. En ze vonden het maar raar dat Nederlanders altijd zo dicht op elkaar gedrukt staan. Maar ja, dat is opzich wel normaal in een pub of café haha. In de avond ben ik ook voor het eerst ever naar een club geweest hier. De club was in Camden en heet Proud Camden. Daar was een soort van Techno muziek ofzo. Maar ja kon je opzich wel op dansen hahaha. Dus ik had wel een hele leuke avond daaaar. :D Ik was om 5 uur ofzo thuis en dat is ook serieus het meest laat dat ik ben thuisgekomen hier lol. Op zondag was ik jaaaarig :D:D:D. ik voel me eigenlijk wel heel erg oud als 19-jarige. Dus mijn vrienden zeiden: Stef we gaan alles doen wat jij graag wil doen op die dag, echt suuuperlief J. Mijn hostfamily had ook nog een cadeautje voor mij wat ook super lief was!! Maar ik was nog zooo moe van de avond voor dat pff haha.. Die dag was ook de Londen Marathon, dus we gingen daar een stukje van kijken. Wel leuk dat sommige mensen ook pakken aandoen tijdens het rennen, ik zag nog een Big Ben rennen, serieus lol. Omdat de marathon was, was het door heeel Londen eigenlijk druk, dus toen zijn we naar de O2 gegaan omdat daar eigenlijk niet echt een concert of iets gaande was, dus konden we daar rustig zitten en wat eten. De O2 is super groot qua eten, er is zoooveel keuze. Maar we gingen naar Nando’s want I LOOOVE NANDO’S. Waaarom is dat niet in NL? L Maar ik had echt een suuuperleuke verjaardag ondanks dat ik niet bij papa en mama was haha J.

Binnenkort ga ik weer even een weekendje naar huis om weer naar een 5SOS concert te gaan hahaha. Want ze waren zoooo goed, ik wilde ze zo graag nog een keer zien. Dus ik ga naar Amsterdam met Maud. :D

seee you next time,

xxxx Stef

Kiss

Reacties

Reacties

oma

Wat leuke verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active