Au Pair in Londen

Long time, no blog.. (sorry :D)

Hellooooo allemaal,

wauw, het is letterlijk al bijna 2 maanden geleden dat ik voor de laatse keer wat heb geschreven, dus sorry voor mensen die het leuk vinden om mijn blogs te lezen haha..

De laatste keer ging over oud&nieuw, dus even kijken wat ik daarna allemaal heb gedaan.

In de eerste week van het nieuwe jaar had ik een gesprek met Kilroy, dat is een organisatie die mij zou kunnen helpen als ik in het buitenland wou gaan studeren. Toen ben ik erachter gekomen dat dat financieel allemaal niet mogelijk zou zijn, aangezien studeren hier in Engeland suuuuperduur is. In ieder geval veel duurder dan in Nederland. Dus ik ga maar gewoon in Nederland studeren. Het wordt Psychologie aan de UT in Enschede.. (moet ik weer 3 jaar thuis blijven wonen pfffff.....) nee grapje, papa en mama. :D:D:D
Ik ben die week ook nog naar Camden gegaan, om een piercing te laten zetten en ik heb nog een nieuw meisje ontmoet, wat ook wel heel erg leuk was. Op zondag ben ik erg lang en ver gaan reizen, om iets heel (voor de meeste mensen) niet nuttigs te doen eigenlijk haha. Ik ben naar een vriendin's huis gegaan, zij woont naast Zayn (niet meer van One Direction, maar van One Direction snapje lol). En dat was meer dan 1,5 uur reizen, alleen nog maar naar haar toe. Komt omdat zij helemaal in het Noorden van Londen woont, en ik in het Zuiden, dus dat is gewoon super ver weg. Maar het was het wel waard, erg mooi huis trouwens hahaha. Hoor ik 1 week later dat hij er niet meer woont, dus jammer wel hahaha.

Die weken erop heb ik wel aardig wat babysitten gedaan bij andere mensen, wat wel erg handig is want dan kan ik wat meer geld verdienen :)

Aan het eind van januari heb ik met een meisje afgesproken die ik nog ken van uit Nederland, dat was wel grappig. Wer zijn naar allerlei musea geweest, Victoria&Albert museum, Science Mueseum en nog een maar ik weet niet meer hoe die heet haha. We hebben eigenlijk niks gezien want we zaten alleen maar te praten. Dus ik ga daar maar een andere keer nog heen.

Die week erop konden we met school naar een BBC Studio's tour, wat echt super gaaf was! BBC is de soort van algemene radiozender in Engeland. Zoals dat in Nederland nu denk ik NPO is? Maar BBC heeft betere muziek hahaha. We konden dus in dat gebouw en ze lieten ons allerlei verschillende plekjes zien waar radio werd opgenomen. Het was heel leuk en interessant om te zien allemaal :). Ik raad dat erg aan om te doen als je ooit tijd hebt wanneer je hier komt!
Ik ben dat weekend ook naar Kingston gegaan, dat is een stadje dichtbij mij. En daar was een HEEEMAAA. jippieee haha. Ik was met een Duits meisje (Nina), dus die dacht echt: wat is hier nou zo leuk aan, maar ja ik word wel blij van een Hema hier :).

Die week erop ben ik naar Hampstead Heath Park gegaan met Nina. Als je helemaal door het park loopt (wat één groot doolhof is trouwens), kom je uit bij het Kenwood House. Mijn hostdad zei dat het wel erg leuk was daar, dus gingen we maar even kijken. We hebben daar gelunched en volgens mij is het daar een beetje voor wat rijkere mensen, maar oke haha. Dat was wel erg gezellig.

Die week erop hadden de kids halfterm, een weekje vakantie dus. En in die vakantie ging ik stiekem naar huis om papa te verassen voor zijn 50ste verjaardag. Dat was echt suuuperleuk, je had zijn gezicht moeten zien hahaha. Nee, maar was echt heel erg leuk om te doen! Er was heel veel voorbereiding nodig, want mijn zusje en broertje en papa's vriendin hebben constant zitten liegen, voor een hele lange tijd. Dus goed gedaan voor jullie!! haha. Toen ik aankwam op Schiphol kwam niemand mij ophalen, maar toen ineens was mijn zusje daar en dat wist ik niet dus dat was heeel leuk. Ze had maar even school geskipt hahaha. Toen ging ik die avond naar mama's huis en toen zijn we uit eten geweest, wat heel lekker was. Het was zo'n wokrestaurant waar je onbeperkt kan eten, en dat heb ik al sinds dat ik in Engeland ben niet meer gedaan. Dus het was echt fijn om even alles te eten wat je wil hahaha. THANKS MAM :D (En René :D)
Die dag erna dus papa verast, en ik hoop dat hij een leuk feestje heeft gehad toen. Volgens mij wel :). Daarna bleef ik nog een dagje en maandag's ben ik weer naar huis gevlogen. Dus even een weekendje thuis geweest, was wel fijn. Ohja, ook nog even vrij geregeld voor papa van zijn werk op maandag zodat hij mij naar Schiphol kan brengen. Dat was een heel goed idee van mij :D:D:D. hahaha.

Afgelopen week moesten de kids ook weer naar school, dus ik had weer een normaal 'rooster'. Vrijdag ben ik zelf weer even door Hampstead Heath Park gelopen. Zaterdag ben ik met 2 vriendinnen naar het Oosten van Londen geweest. Dat staat een beetje bekend om dat het wat onveilig is. Ik kan even geen beter woord bedenken. Maar je wil er 's avonds liever niet alleen lopen, dus deden we dat overdag haha. Het is wel een erg interessante buurt. Er is erg veel graffiti op de muren, maar wel met positieve teksten. Dus geen scheldwoorden of negatieve bedoelingen.
Gisteren ben ik met een vriendin naar Notting Hill en Holland Park geweest, al is niks daar echt Nederlands haha. Dus ik heb geen flauw idee waarom het Holland Park heet. Het was wel een leuk, klein park, met een soort Japanse tuin in het midden. Dus toen snapte ik het al helemaal niet meer hahaha. Notting Hill is ook een erg leuke buurt, dat heeft al die huizen met verschillende kleuren. :)

Eeeeen deze week komt mamaaaaa, met haar vriend, een weekend. En daar heb ik echt heel veel zin in want ik wil aaaalles laten zien haha. Dus ik zie je vrijdag, mam :D!

Dat was weer even een soort korte update van de laatste 2 maanden eigenlijk. Ik zal proberen een keer per maand ofzo een blog te schrijven. Dat is iets makkelijker.

Seeee you soon,

xxxxxx Stef

Kiss

Reacties

Reacties

oma kuipers

Leuk verhaaltje stef liefs van mij oma

jolanda klein

wauw Stef wat een leuk verhaal dit keer. Heb het met plezier gelezen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active