Au Pair in Londen

I love London :D

Heeeeelloooo,

Ik zie nu dat het al 9 dagen geleden is dat ik mijn blog heb geschreven, ik ben het gewoon een beetje vergeten haha. Dus het wordt echt niet elke week een update, maar gewoon random.

Nou ik zit hier nu dus iets langer dan een week, maar het voelt alsof ik hier al veel langer ben, echt apart. De afgelopen week werd ik gewoon een beetje 'ingewerkt'. De ouders hoeven nog niet te werken en de kinderen hoeven nog niet naar school. Dus de meeste dingen doen ik samen met de ouders, zodat ik straks weet hoe ik het moet doen. Ik zal de kinderen trouwens even namen geven, dat is makkelijker schrijven en lezen denk ik haha. De jongste is D., hij is net 4 jaar oud geworden, de oudste is O., hij is net 7 jaar oud geworden :). Ik ga ze niet bij naam noemen vanwege privacy, maar zo is het in ieder geval iets makkelijker :),

D. was zaterdag jarig, ik had voor hem snoepjes en een stickerboek gekocht, waar hij volgens mij wel blij mee was haha. Ik had voor O. maar hetzelfde gekocht, alleen een ander stickerboek, zodat het eerlijk is haha. Het gezin ging een dag weg voor D's verjaardag en ik moest om 5.30 p.m. weer beginnen met werken. De organisatie waar het gezin bij is aangesloten hier in Londen had een picnic georganiseerd voor au pairs die het leuk vonden om te komen. Dus ik wilde daar wel heen. Het was alleen in Noord-Londen, en ik wist niet dat een reis daarheen met de tube wel minstens een uur kon duren. We moesten verzamelen op Hampstead Heath station om 12 uur, maar de reis zou voor mij dus een uur gaan duren, maar ik moest tot 11 uur werken. Maaar de moeder was zo lief om mij een half uur eerder weg te laten gaan :). Ik moest alsnog rennen voor de overground, maar oke, ik heb het gered haha. Er kwamen wel aardig veel au pairs, een stuk of 25 denk ik, en dat had ik niet verwacht. Maar het was wel heel erg gezellig gelukkig. Ik besloot om om 14.50 ofzo alvast terug te gaan, want we zaten in een park waar we helemaal naar de andere kant zijn gelopen (half uur lopen ofzo), en het was de eerste keer dat ik met de tube ging die dag, dus ik dacht dat het wel een goed idee was om vroeg weg te gaan zodat ik in ieder geval op tijd thuis zou zijn.Dus moest ik in mijn eentje de goede uitgang van het park vinden, dat heeft een uur ofzo geduurd, na 10 mensen gevraagd te hebben en de map niet te snappen, maar ik kwam er. Ik wilde bij een ander station weer vertrekken omdat het makkelijker zou zijn en ik maar 1 keer hoefde over te stappen dan. Maar toen ik 6 stops ofzo verder was, ging de overground niet verder want er was werk aan het spoor ofzo. Wist ik veel... toen was het half 4 ofzo denkik. Maar er zou een bus naar Richmond gaan en vanaf daar zou ik naar huis kunnen lopen. Die hele bus heb ik nooit gevonden, de mensen op straat konden amper engels, of ze wilden me meenemen en laten zien waar het was, nee sorry, maar dat doe ik niet. Het zag er uit als niet een erg prettige buurt dus dat ging ik echt niet doen. Toen heb ik maar mijn hostmom gebeld om te vragen of zij kon kijken hoe ik thuis kon komen, maar ze nam niet op.. Dus toen heb ik mijn mom maar gebeld haha, maar zij kon ook niks vinden. Dus toen ging ik terug naar een station dat ik nog herkende van de heenweg en toen ben ik via zo wel weer op de goede route gekomen. Helaas duurde de reis om de bus te zoeken eerst een half uur tot 3 kwartier, en daarna de goede route duurde ook nog een uur. Daarna nog een kwartier naar huis lopen. Ik was te laat thuis gekomen en ik vond dat echt zooo erg. Ik was er nog maar net en dan gebeurde al dit. Ik was bijna een half uur te laat. Maar mijn hostparents waren zovan: don't worry don't worry don't worry (zoals altijd haha), dus ik was opgelucht :). Maar het was een wijze les denk ik haha. Ik ga in ieder geval niet meer naar de andere kant van Londen als ik nog moet werken. Echt dom maar oke.

Zondag was ik ook vrij, dus ik dacht: ik neem de tube naar centraal Londen. Ik stapte eerst uit bij Waterloo station, en toen zocht ik de underground verder naar Oxford Circus. Ik heb denk ik wel 4 rondjes ofzo gelopen, en sommige mensen ben ik dus 8 keer ofzo gepasseerd, want ik kon het niet vinden. Totdat ik zag dat het eigenlijk gewoon naast de uitgang van waar ik uit kwam was. Ja, ik ben blond :)

Nouja, toen kwam ik dus aan op Oxford Circus, maar de winkels waren nog dicht. Wist ik niet lol. Dus toen ben ik naar Starbucks gegaan en heb daar met de wifi gefacetimed met mij broertje, super grappig haha. Toen de winkels open waren heb ik een beetje door Oxford Street gelopen, wel heeel leuk en heeeel veel winkels, maar ik had niet echt geld meegenomen om dikke inkopen te doen. Dus beetje jammer hahaha. Verder had ik eigenlijk geen flauw idee wat ik daar verder nog kon doen, dus nog een les geleerd want volgende keer ga ik eerst kijken wat je nou daar kan doen enzo, dat is echt veel handiger dan gewoon random ernaartoe gaan zonder enig idee. Oh, ik was voordat ik naar Oxford Street ging, naar Camden Town geweest. Ik heb daar een uurtje gelopen door de Camden Market en andere schattige dingetjes, maar ik voelde me niet echt super veilig ofzo alleen, dus daarna ben ik weer weggegaan. Ik ga er zeeeeker nog een keer naartoe, maar dan liever met iemand anders. Dat is denk ik ook veel gezelliger daar. Die dag ben ik wel goed, en zonder omwegen thuisgekomen, jeeuj haha. En toen had mijn hostfamily nog eten voor mij, wat ik echt niet had verwacht. Ik had me al mentaal voorbereid op een toast ofzo als avondeten, maar ik kreeg lekker salade en kip :D. Verder die dag een beetje gechilld :)

Deze week ben ik nog niet echt weer op pad geweest. Ik loop wel bijna elke dag naar Richmond toe, omdat ik dat echt een hele leuke en chille route vind langs de Thames :). En dan ga ik ook bijna elke keer naar de winkel Waterstones. Ik weet niet maar ik vind het gewoon heel leuk om boeken te kijken enzo. Gisteren was ik voor het eerst 'echt alleen' met de jongens en mijn hostmom zei dat het wel een goed idee was om naar de playground te gaan, en dat vond ik ook wel een goed idee want stiekem vind ik de playground nog wel leuk hahaha. Dus dat betekende; straten oversteken en erg goed uitkijken en erg veel verantwoordelijkheid. Maar ze luisteren wel erg goed wanneer we een straat moeten oversteken, dus dat is erg fijn :). Toen kwamen we bij de playground en ze vonden de schommels wel erg leuk, daar hebben we wel 1,5 uur op gespeeld ofzo haha. Ja, ik vind schommels ook leuk dus geen probleem. Even mijn schommel skills laten zien; en laten zien hoe je eraf springt. Ja, erg cool.

Cool

Alles is dus goed gegaan daar en toen zijn we weer naar huis gegaan om avond te eten. :)

Vandaag is O. jarig, hij is 7 geworden en hij was denk ik ook wel blij met mijn cadeautjes :). Ze zijn nu weg naar Leeds Castle dacht ik en ik heb vandaag vrij. Maar ik heb om 13.30 een afspraak bij de bank om een account te openen, ik hoop dat dat lukt. Wel een domme tijd van mij want dan moet ik per se hier blijven om straks naar de bank te gaan. Maar ja, ik ga nadat ik bij de bank ben geweest dan maar naar Richmond Park lopen. Dat is wel erg ver volgens mij, minstens een uur lopen, maar ik heb er toch de tijd wel voor dus waarom niet?
Morgen ga ik naar Borough Market, een markt met heel veel eten, GEEN PROBLEEM :D hahaha. Ben benieuwd.
En volgende week ga ik een keer naar Kyoto Park ofzo, dat is een Japense soort tuin denk ik, ik zie het daar wel haha. En verder zie ik nog wel wat ik ga doen. Maar ik verveel me in ieder geval nooooit.
Ik koop ook alle mogelijke One Direction troep wat ik hier kan vinden omdat het of goedkoop is of omdat ik vind dat ik het nodig heb. Dus ja daar gaat mijn geld, maar oke, ik word er blij van hahaha.

See you next time,

xxxxxx Stef

Kiss

P.S. Buy Drag Me Down on ITunes, thanks. hahaha

Reacties

Reacties

jolanda klein

wauw Stef wat leuk om je blog te lezen over wat je daar zoal doet en onderneemt . ik blijf je zeker volgen hoor. Veel plezier bij t gezin waar je verblijft. Knuffie van mij !!!!!

marietje

Hoi stef, hoe gaat het daar? Ben je al gewend aan alles?

Groetjes marietje

Stef

Hoi Marietje,
Het gaat helemaal goed hier. En ja alles begint wel steeda meer te wennen dus dat is wel fijn :) dankjewel!

marietje

Hallo stef dit is een berichtje voor zondag voor je 19 jaar proficiat een mooie dag gewenst geniet ervan groeten tante marietje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active